نرخ سود بانکی چند درصد می شود؟
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
نرخ سود بانکی چند درصد می شود؟
شنبه 29 فروردين 1394 ساعت 23:2 | بازدید : 687 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

نرخ سود بانکی چند درصد می شود؟

عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک ها ضمن اعلام موافقت این شورا با نرخ سود 20 درصد افزود: الزاماتی برای پایین آوردن نرخ سود بانکی مطرح کردیم اما سخنان اخیر رئیس جمهور برای ما حجت است.

به گزارش جماران وی با بیان اینکه مشکلاتی در بازار پول چه در عرضه و چه در عرصه فعالان بازار وجود دارد گفت: اکنون نرخ سود بین بانکی 27 تا 28 درصد است.

همتی افزود: دولت 80 هزار میلیارد تومان افزون بر مطالبات بانک ها از دیگر بخش ها به نظام بانکی بدهکار است و اگر فکری برای عرضه منابع نکنیم، مشکل باقی می ماند.

وی گفت: اگر مشکل بانک ها حل نشود، سود بانکی کاهش نمی یابد و اکنون بانک ها ضرر عملیاتی دارند و پرداخت سودشان از دریافت آن بیشتر است.

غلامرضا مصباحی مقدم نیز گفت: منافع بانکها تابع بخش واقعی اقتصاد یعنی بازار کالا و خدمات است و سود سپرده ها باید بر اساس سود این بازارتعیین شود.

وی مشکل نظام بانکی را مشکل بلوکه شدن منابع بانکی دانست و افزود: نباید کاهش نرخ سود سپرده ها به صورت وارد کردن شوک باشد بلکه این کاهش باید شیب ملایمی داشته باشد.

مصباحی مقدم گفت: در شرایطی که نرخ تورم 40 درصد بود، نرخ سود بانکی تا 28 درصد افزایش یافت و سپرده گذاران کاهش درآمد داشتند اما اکنون نرخ تورم 15 درصد شده است و نرخ سود سپرده ها نیز باید کاهش یابد.

وی افزود: طرحی برای مشخص شدن سود بانکی در کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و اقتصاد آماده شده است و یکشنبه برای رأی گیری درباره فوریت آن به صحن علنی مجلس می آید.

این نماینده مجلس نرخ سود سپرده ها را بلایی دانست که بانکها سر خود آورده اند و گفت: نرخ سود سپرده ها را اگر بانکها با توجه به تورم کاهش دهند، به نفع آنهاست.

مصباحی مقدم درباره احتمال سپرده گذاری سرمایه گذاران در بازار سیاه و بخش غیربانکی گفت: وجود بازار سیاه پول با نرخ 36 تا 40 درصد؛ بازاری بسیار کوچک است و اگر بانکها سود خود را کاهش دهند این بازار نیز سودش را کاهش می دهد.

بهاء الدین حسینی هاشمی مدیرعامل سابق بانک های صادرات و سرمایه نیز در این برنامه با بیان اینکه افزایش درآمد ملی موجب افزایش سپرده گذاری در بانکها می شود گفت: اکنون فشار بسیاری بر ریال وارد می شود و منابعی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: بانکها مقاومتی با کاهش یک درصدی نرخ سود سپرده گذاری ندارند اما ممکن است پول سپرده گذاران وارد بازار سیاه و مؤسسات غیرمتشکل پولی شود.

حسینی هاشمی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی باید در شرایط ثبات اقتصادی انجام شود گفت: اکنون شرایط برای اصلاح نرخ ارز و بهای فراورده های نفتی مناسبتر از اصلاح نرخ سپرده های بانکی است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 305
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 418
:: بازدید ماه : 2364
:: بازدید سال : 11264
:: بازدید کلی : 131805